mandag den 14. januar 2019

Lately ... #17

Hvad har du lavet på det seneste? Her er nogle små nedslag i, hvad jeg har fået årets første dage til at gå med;

... Mellem jul og nytår mødtes Nico og jeg med den gode Line for at drikke cocktails på Odenses nye cocktailbar, Visit. Det var enormt hyggeligt – og ikke kun fordi, selskabet var godt, men også fordi Visit serverer virkelig lækre cocktails i virkelig fine omgivelser. Det kan varmt anbefales! 

... Selvom verden udenfor er grå og kold nyder jeg stadig at gå lange, tidlige søndagsture. Helst med en kop varm kakao eller te i hånden og en podcast i ørerne. Hver søndag går jeg en ekstralang tur – og hver søndag udkommer en af mine yndlingspodcasts Den rette hylde. Det er det perfekte match og den fineste form for velvære.

... Og aprospros gråvejr: Jeg synes, januar er sådan en forfærdeligt lang og grå måned. Kedelig. Besværlig. Og, mest af alt, uendelig. En skarp kontrast til decembers travlhed og nytårets glimmerfest. Som at vågne op efter én lang måneds fest til én lang måneds tømmermænd. Jeg hader virkelig januar. Og derfor hænger der stadig lidt nytårsglimmer og festpynt hjemme hos os; fordi januar godt kan trænge til lidt glimmer. 

... I november skrev jeg på min månedsønskeliste, at jeg gerne ville læse Hank Greens hypede debutroman. Og det ville jeg også. Jeg forudbestilte den endda og ventede tålmodigt på, at den kom. Men på grund af en mindre fejl i netbutikkens lagersystem og en imponerende forhøjet ventetid i postsystemet, landede den altså først på mit dørtrin i sidste uge. Mere end to måneder efter den blev forudbestilt.
Men nu skal den altså læses. Og jeg glæder mig til at forsvinde ind i Hank Greens farverige univers, som jeg så længe har fulgt online og sideløbende med hans bror. 

 ... Nico kender mig utrolig godt. Og det beviser han og imponerer mig med gang på gang. Som f.eks. da han forærede mig lyserøde plyssutsko og tilhørende onesie i julegave. Det er simpelthen det blødeste og rareste, jeg ejer, og i de her forkølede januardage, har det nærmest været min hjemmeuniform. Så fjollet og helt genialt.


... Den 9. januar kunne Nico og jeg fejre en slags mærkedag. Vi har været sammen så længe, og den 9. januar har vi præcist været kærester i 12.5 år. Kobberkærester, har vi kaldt det, og moret os over, hvor fjollet det lyder. Det tankevækkende er, at vi nu næsten har været sammen lige så længe, som mine forældre var det. Det virker helt skævt og skørt, når man stiller det op på dén måde, for hvor i alverden er tiden blevet af?
På selve dagen var jeg forkølet og træt, så Nico forkælede mig med smukke roser og Hobbitten i fjernsynet. Lige en månedsdag efter mit hoved.

... Jeg arbejder med markedsføring af efterskoler. Og derfor rejser jeg med jævne mellemrum på kryds og tværs af landet for at besøge de efterskoler og, sammen med min seje fotografkollega, filme og interviewe deres seje, engagerede elever og formidle de gode historier, som efterskolerne har så mange af. Det er virkelig et givende arbejde, og jeg elsker dagene ude på skolerne. De mange forskelligartede efterskoler og deres elever fylder mig med inspiration og minder mig om dengang, jeg var 16 og selv startede på efterskole ... 
Nå, men i løbet af årets første dage har jeg allerede besøgt et par efterskoler – og på togturen nydt næsten uvirkeligt smukke solopgange. Der er vitterligt intet bedre end at starte dagen med sådan en udsigt.

5 kommentarer:

  1. Tak for podcast-anbefaling. Det er første gang, jeg er stødt på 'Den rette hylde'😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skam det mindste! Jeg synes, den er så hyggelig!

      Slet
  2. Åh, Hank Greens bog er altså virkelig morsom! Jeg regner med at skrive min anmeldelse af bogen her i dag eller i morgen, men den kan sgu noget, selvom jeg var noget bekymret for hele "John Greens bror"-prædikatet. Jeg hader det, når bøger sælges på alt andet end deres indhold, men på den anden side kunne det nok heller ikke bare ignoreres, hehe :)

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, den glæder jeg mig til at læse! :) Og du har helt ret, det har holdt hårdt med alle de forventninger til ham og bogen – men indtil videre nyder jeg at læse den!

      Slet
  3. Årh, tusind tak for anbefaling, Rikke! Vi er så glade for, at du lytter med! Og det lyder som nogle helt perfekte første dage i januar! :) Jeg kan mærke, jeg selv har haft lidt svært ved at få en god start på det nye år; det er som om, jeg stadig mangler mere lys og længere dage, selvom det går den rigtige vej...

    SvarSlet