søndag den 2. september 2018

En kæresteweekend i København

Jeg har haft den bedste weekend, der bare er fløjet forbi i et virvar af smil, fjolleri og gode, gode mennesker. Fredag holdte jeg fri fra arbejdet og tog toget til København sammen med Nico – en tur, han faktisk forærede mig i fødselsdagsgave. Komplet med hotelbooking, restaurantbesøg, balletforestilling og tur i Zoo. Hvad kunne man ønske sig mere?
Turen startede helt perfekt med en værelsesopgradering og middag på en hyggelig italiensk restaurant. Derefter så vi Giselle på Det Kongelige Teater – og åh, hvor var den smuk! Jeg sukkede henført flere gange, altimens Nico skiftevis kedede sig lidt og var imponeret over balletdansernes muskler og flotte spring. Det var første gang, han oplevede en balletforestilling, og han vidste ikke helt, hvad han skulle mene. Jeg var selvfølgelig bare ukritisk begejstret.
Efter balletten forsvandt den sidste augustdag i drinks og grineflip med gode venner, som vi ser alt for sjældent, og lørdag ankom med brunch på hotellet og en tur i Zoologisk Have, hvor vi stirrede på isbjørne og grinede over bavianer. På alle måder helt perfekt.

Det føltes virkelig som den bedste mini-ferie – selvom vi bare var 1.5 time hjemmefra. Måske blev feriefølelsen også hjulpet gevaldigt på vej af, at jeg glemte min telefonoplader og derfor var helt telefonløs størstedelen af weekenden. Det føltes mærkværdigt befriende, og selvom det besværliggjorde et par ting lidt, kan det altså varmt anbefales. Man er til stede på en helt anden måde, synes jeg. Eller også romantiserer jeg bare.


1 kommentar: