torsdag den 6. december 2018

Julerier

Det er december, og jeg har bestemt mig for at nyde hvert sekund af denne nostalgisk-magiske måned fyldt med lys og glitter, gavebånd, vennegensyn og duften af gran. Hver morgen når vi står op, tænder vi kalenderlyset herhjemme og udveksler kalendergaver. Og det er så hyggeligt; sådan en fin måde at starte decemberdagene på.
Mine weekender er fyldt med aftaler med de mennesker, jeg holder allermest af, men jeg forsøger også at nyde hverdagene. De små gåture gennem den travle, juleoplyste gågade. At tænde for juletræets lyskæder, når jeg kommer hjem fra arbejde. At se halvdårlige julefilm, scrapbooke, fotografere og indfange bare en smule af julestemningen. Det er altså hyggeligt. Også selvom jeg har travlt. Også selvom jeg endnu ikke er begyndt at købe julegaver og egentligt ikke helt kan overskue det kommende forbrugsræs. 

For julen er altså en hjertetid. Og noget så hyggelig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar