torsdag den 18. januar 2018

Lately ... #9

En lille stak billedglimt af, hvad jeg har brugt tiden på, på det seneste: 

Det lyder så fjollet, men jeg ved simpelthen ikke noget bedre eller mere afstressende end at lægge puslespil. Især ikke når de er af den ekstrafine slags med 1000 brikker og Disney-motiver. Det her lagde jeg over sidste uge, imens jeg hørte Lifehouse musik og tænkte på slet ingenting. Den mest effektive måde at gå helt offline på.

Jeg har fået mig en helt ny morgenrutine. Hver dag står jeg op klokken 7, spiser god morgenmad og hænger lidt til klokken 8.30, hvor solen står op. Så snører jeg løbeskoene og løber en 30-45 minutter, efterfulgt af et bad og så ellers i gang med dagens aktiviteter. Lige dele luksuriøst og fornuftigt. Men virkelig rart!

Jeg har fyldt stuen med påskeliljer, og nu er de sprunget ud. Man kan ikke blive i andet end godt humør af at se på dem. Som en lille buket indendørs solskin. 

Jeg købte mange smykker og dimserier med mig hjem fra London, men jeg er især glad for det her fine smykkesæt for tiden. Det udstråler tilpas diskrete Harry Potter-referencer – hvad kan man ønske sig mere?

Efter en lang periode med rastløshed og minus ro i kroppen, har jeg endelig fået læselysten tilbage. Jeg har fortæret en del gode bøger i løbet af bare denne uge – senest At Home With Jane Austen af Kim Wilson. En fantastisk smuk coffee-table bog, der beskriver Jane Austens forskellige hjem og rejser. Den var skøn at bladre igennem og har efterladt mig med akut rejselyst og trang til at træde i Jane Austens fodspor. Suk ... 

Jeg har sagt det før: SoupStone leverer Odenses bedste comfortfood. Hjemmelavet, nogenlunde sundt og virkelig lækkert. Lige for tiden er jeg særligt vild med deres Roasted Tomato Soup. Det smager himmelsk!

... Ser jeg lidt mut ud på billedet? Well, det er jeg ikke. Men det illustrerer meget fint, hvordan jeg sommetider sidder i køkkenet og venter på, Nico kommer hjem til aftensmad. Den kære mand har overarbejdet hele denne uge (og sidste med!) og først kommet ind af døren klokken 19, selvom han møder klokken 7. Så er han helt træt og har ikke overskud til så meget andet end aftensmad og et par serie-afsnit. Og det forstår man jo godt. Jeg har selv været der.

Nico og jeg er netop startet på Riverdale på Netflix. Og vi kan stadig ikke bestemme os for, om den er god eller ej. Nu er vi bare så langt inde i den, at vi bliver nødt til at vide, hvem der har dræbt hvem. Har I set den? Hvad synes I?

I går mødtes jeg med verdens bedste Rikke for at gå en tur og klikke løs med kameraet, og derefter vende verdenssituationen over en kop varm kakao. Vi endte med et smut på en af Odenses nyere caféer, Speltfar, og det var simpelthen så hyggeligt. Det er det altid med Rikke, som sprudler af livsglæde og kærlig omtanke.

9 kommentarer:

  1. Hyggelige billedglimt. De er god inspiration til den mørke og kolde januar.
    Jeg synes du ser lidt glad ud på billedet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er jeg glad for, du synes :) Og haha, herligt at høre! :)

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Your new morning routine sounds absolutely perfect. You also make me want to buy a puzzle for me and my husband to do while listening to audiobooks.

    It's good to hear you got your reading mojo back, I miss reading your musings about books :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh, sorry! I completely overlooked this comment as blogger for some reason marked it as spam. No idea why though.

      And yes, do buy a puzzle! It's so much fun and so relaxing. It's so rare to be able to go completely offline. I really enjoy it!

      And yes. I've missed reading as well. I just think my minds needs to be at peace, before I can read. Otherwise I find my concentration drifting.

      Slet
  4. Eigh, Riverdale er SÅ god! Jeg venter utålmodigt på nyt afsnit :)
    I øvrigt, hvor køber du de fine puslespil? Jeg synes ikke jeg kan finde nogle, med pæne motiver :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, jeg beklager det sene svar! Blogger markerede for some reason din kommentar som spam.

      Men, altså: puslespillene er fra hyggeonkel.dk ;D De har så mange fine motiver – og i øvrigt også en masse andre helt old-school og sjove brætspil, hvis man er til det!

      Slet