fredag den 12. oktober 2018

#Fredagsbog – uge 41

Weekenden er kærkommen i denne uge. Mest af alt, fordi hele sidste weekend blev tilbragt i Esbjerg, og jeg derfor har savnet lidt kvalitetstid og efterårshygge med Nico i vores lille lejlighed. Og efterårshygge er lige, hvad vi har planlagt i denne weekend! Jeg har faktisk ikke andre planer end en lang efterårsgåtur og lidt lørdagsmorgenmad med verdens bedste Rikke. Helt overskueligt. Og helt tiltrængt.

Her til aften starter jeg weekenden med en bog. Nemlig Solen går sin gang af Ernest Hemingway. Det er en af de bøger, jeg føler, jeg burde have læst for længst, men som jeg altså aldrig rigtigt er nået til. Før nu. 
Indtil videre er det en ganske god og meget Hemingwaysk fortælling om tyrefægtning i Spanien og underliggende temaer af desillusion, krigstraumer og hverdagens meningsløshed. Jeg nyder faktisk at læse den og er glad for, jeg fortsat har massevis af Hemingway-romaner til gode.

Hvordan starter du din weekend? Også med en bog? I så fald, hvilken? 


2 kommentarer:

  1. Hemingway er skøn.

    Min weekend startede med rengøring... Men så er det da overstået!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er han virkelig.

      Ej, sikke noget øv! Men det skal jo netop gøres, og følelsen bagefter er så fantastisk. Jeg tog selv en omgang i går :)

      Slet