lørdag den 20. oktober 2018

Lately ... #14

På en eller anden måde er vi nået til midten af oktober. Jeg er ikke sikker på hvordan – men vejen hertil har uden tvivl været rar. Min kalender har været fyldt med rare aftaler og gøre mål, og jeg har stadig en masse at se frem til. Heldigvis.

Her er en stak hverdagsglimt fra de seneste efterårsdage;

... Der hænger en tavle i lejlighedens lille gang, hvor Nico og jeg skriver små noter til hinanden, hvis vi lige skal informere den anden om et-eller-andet. Sommetider bruger vi den også bare til søde små noter og 'hav en god dag'-ønsker. Nico gjorde for nylig min dag lidt bedre med den her note (som det i øvrigt to mig 2 dage om at opdage). 

... Sidste lørdag mødtes jeg med verdens bedste Rikke for at spise morgenmad på den forholdsvist nyåbnede, og allerede bloggerelskede, café Nouvelle. Det er simpelthen sådan et hyggeligt sted fyldt med stemning og æstetisk indretning. Rikke og jeg nød virkelig god mad og snakkede løs i en time eller to. Det var den bedste start på weekenden. 

... Sidste år var jeg til koncert med Ed Sheeran i Hamborg. Det var en uforglemmelig oplevelse – så da hans koncert i Odense næste sommer blev annonceret, ville jeg så gerne have billetter. Det var faktisk en utrolig kaotisk proces, men det endte lykkeligt! Det lykkedes Nico at købe tre billetter, som netop kom med posten i sidste uge. Nu glæder vi os bare til at bruge dem.

... Jeg har langt om længe(!) fået læst Stephanie Danlers debutroman Sødbitter og set den nylige serie baseret på den. Jeg nåede til den konklusion, at bogens sanselige univers ikke blev oversat tydeligt på TV; til gengæld lykkedes det serien at få dramatiseret bogen og skabt en mere sammenhængende handling. Så. Begge dele var egentligt fine oplevelser.


.... Der er altså bare noget særligt ved at se sine billeder og fineste minder i papirform. Det er som om, man værdsætter pletskuddene lidt mere, når man får dem i hånden. I hvert fald har jeg netop fået fremkaldt den seneste sæsons billedminder, og jeg tror måske, det skal blive en slags vane fremover; at jeg sidst i hvert kvartal lige gennemgår mine billeder og ser, om nogle skal trykkes. 

... Jeg startede måneden med et High Tea-arrangement på Dalum Bibliotek sammen med Stine. Det var et virkelig fint arrangement, som kombinerede boganbefalinger og tesmagning, og jeg købte den bedste og mest efterårsagtige te med smag (og duft!) af granatæble og papaya. Åh, den er god! I kan finde den her.

... Odense er så køn lige nu. Nedfaldne blade der knaser under ens fødder, brændte farver, morgentåge og tidlige, lyserøde solnedgange. Jeg elsker den her årstid af hele mit hjerte!

... Søde hilsner i postkassen er så undervurderet, synes jeg. Denne var fra min handelsskoleveninde, som blev gift i sidste måned. Jeg blev helt glad over at se de skønne kærlighedsbilleder og tænke tilbage på den smukke, smukke dag.

... Harry Potter-festivalen har atter indtaget Odense. I dag gik jeg en tur gennem byen, nød synet af de mange kappeklædte børn og overværede et lille spil Quidditch. Sidstnævnte er lige dele fantastisk og besynderligt at være vidne til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar