tirsdag den 1. januar 2019

Nytårsaften i ord og billeder

Og så blev det 2019. Og det nye år blev skålet, danset og sunget ind. Med lidt hast, faktisk, for vi havde glemt tiden og spiste først hovedret og derefter dessert kl. 22 og fik pludselig travlt med at stille kransekage frem, hælde champagne op og tænde for fjernsynet og gense 90 års fødselsdag for 117. gang. Men vi nåede det, og jeg hoppede ned i Nicos arme, da klokken slog midnat, og det nye år begyndte. Det er stadig, og for altid, den bedste måde at starte året på.
År 2018 har været et lidt skørt år for mit vedkommende. Jeg startede året med total uvished på jobfronten og ingen idé om, hvad der skulle ske. Det var overvældende og ubehageligt og utroligt motiverende på en og samme tid. Og både det at være uden job og starte på et nyt har fyldt meget for mig i år. 
2018 er ikke et af de år, jeg har sværest ved at give slip på. Men det er et år, jeg vil huske. Et år, der har skubbet og udfordret mig og lært mig ufatteligt meget. Og det var et år, som var værd at fejre. Med fest, fyrværkeri og dejlige, dejlige mennesker. Og hermed en billedstorm fra gårsdagens fest;

 ... Ligesom de seneste par år, lagde Nico og jeg hus til årets nytårsfest. Vi var 11 mennesker samlet – hvilket afgjort er færre, men i takt med, at flere af vores venner får børn eller flytter, er traditionerne blevet lidt anderledes, menneskerne lidt mere spredt for vinden.
Men ikke desto mindre var lejligheden fyldt med vores yndlingsmennesker. Det er altså noget af det, nytåret kan; samle venneflokkene, levere grineflip og muligheder for skåle, dans og fællessang. Og det gør altid aftenen til noget særligt.

... I modsætning til de seneste par år, havde vi dog i år valgt at bestille mad udefra. Vi fik leveret fra Skibhusslagteren i Odense, og det var så lækkert at undgå madlavningskaos og køkkenstress. Desuden var det faktisk rigtig lækkert. Vi fik bresaola og hummerbisque til forret, oksemørbrad til hovedret og verdens lækreste dessert i form af chokolademousse med hindbær- og blåbærcoulis. Åh, den dessert kommer jeg til at drømme om længe!

... Jeg stod som sædvanlig for oppytningen og er derfor selv skyld i det konfettikaos, stuen er forvandlet til i dag. Men helt ærligt, hører glitter og glimmer ikke nytåret til? Det synes jeg.

... Jeg havde en mindre tøjkrise til årets nytårsfest, som altså resulterede i, at jeg panikkøbte en kjole på dagen. Det endte med en glimmersag fra Message – og jeg endte nærmest med at matche pynten, som Kristine så fint bemærkede. Nytårsglimmer overalt!

Jeg håber, du er kommet godt ind i det nye år. Og jeg håber, at 2019 bringer smukke ting med sig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar