tirsdag den 2. august 2016

Lige nu;

Lige nu spiser jeg overdådige chocolate chip cookies (frisk fra ovnen) og genlæser Harry Potter. På dansk endda – og med illustrationer. Det føles virkelig ligesom at vende tilbage til et barndomsunivers.
Egentligt havde jeg overbevist mig selv om, at jeg nok aldrig kom til at genlæse Harry Potter igen, da jeg har set mig unødvendigt og irrationelt sur på forfatteren bag. Men alle de mange posts om den "nye" Harry Potter bog (som slet ikke er en ny Harry Potter-bog ...), har givet mig lyst til at vende tilbage til mit elskede barndomsunivers. Og læsningen er som det altid har været; ligesom at vende hjem. Lunkne forfatterfølelser eller ej.
Og(!) uden at glemme aftenens hjemmebag: de her cookies er de bedste, jeg nogensinde har bagt. Denne opskrift er altså perfekt – hvis vi lige ser bort fra, at jeg altså næsten har fordoblet chokoladeindholdet. Ahem. Mere chokolade skader ingen, vel?
Det er også så længe siden, jeg har bagt. Og jeg elsker at bage. Det er nærmest terapeutisk for mig. Da jeg var eksamensstresset bagte jeg så meget, at Nico måtte give mig bageforbud. Han tog nemlig alt for meget på undervejs. Nu har jeg kun sjældent tid til det. Men det er altså bare noget så hyggeligt.

Nå. Nu vil jeg tilbage. Tilbage til bogen, tilbage til min kæmpe chokoladecookie og tilbage til Harry. Nico er til fodboldtræning, så jeg har lejligheden helt for mig selv, og her er så dejligt stille. Perfekt læsetid. Ah.


2 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud! :) Og nu fik jeg sådan lyst til cookies, så dem må jeg hellere bage i weekenden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan virkelig også kun anbefales! Haps!

      Slet