søndag den 12. november 2017

En (veloverstået) Bogforum-weekend

Jeg er lige kommet hjem fra en hel weekends boggalskab. BogForum i Bella Centret er et årligt højdepunkt for læseheste og for forlagsbranchen, og tiden op til er travl. Men det var en god messe, omend jeg nu betaler prisen med ømme fødder, summen i mit hoved og en voldsom træthed. Det er altså sært at skulle på arbejde (igen) i morgen tidlig, når det føles som om, man slet ikke har haft weekend. Pyh.

Til weekendens BogForum har jeg:
  • Gået med hovedet klistret ned i min telefon og passet Lindhardt og Ringhofs sociale medier. Se mine snapshots af seje forfattere og forlagsmoments lige her. (Blandet med mine dygtige kollegaers billeder, selvfølgelig!)
  • Fundet ud af, at jeg faktisk ikke er helt dårlig til at stå bag kassen. Jeg har aldrig prøvet det før (mit ungdomsjob var at arkivere malkepapirer. Seriøst.), men jeg synes, det var sjovt og hyggeligt at snakke med alle de entusiastiske bogkøbere. Og kasseapparatet fik jeg styr på efterhånden.
  • Gået 17.000 skridt. Alene i dag.
  • Klappet af Kathrine, som vandt titlen som Årets danske bogblogger. Så velfortjent! 
  • Givet hånd til Søren Ryge og talt med Hella Joof. Jeg ved ikke, hvad der er mest optur. Begge dele?
  • Mødt Mhairi McFarlane, som har skrevet nogle af mine yndlingsromancer. Hun lader virkelig til at være sådan et fint menneske, og hendes bøger som en varm kop te på en regnvejrsdag. Helt uimodståelige.
  • Afviklet et bloggerarrangement med Sarah Engell, Adam Silvera og Siri Petterson samt et med selveste Lord Archer. På samme dag, endda.
  • Købt to bøger. To illustrerede Harry Potter-bøger. De var ikke engang voldsomt på tilbud.
  • Sagt sætningen: "Du smider bare konkurrencesedlen i postkassen" mindst 500 gange.
  • Fået en million snaps fra min mor, som var på bogmesse for første gang og var helt benovet over al den kendisspotting. Så sødt!
  • Ærgret mig over, jeg endnu ikke har fået læst noget af Siri Petterson. Hun vandt virkelig mit hjerte med sine interviewsvar og sit glade væsen.
  • Fået hilst på seje bloggere, gamle bekendte og tidligere kollegaer. Det er faktisk noget af det bedste ved Bogforum! 
  • Genbrugt mascara. Altså, sovet med mascara på bare fordi, jeg ikke gad fikse det om morgenen. Ultimativ dovenskab.
  • Samlet bogmærker og postkort fra alverdens forlag. Alle har så fine ting med på bogmessen!
  • Glemt at få min bog signeret af Jeffrey Archer. Ville ellers så gerne have haft et signeret eksemplar til min mor.
  • Sovet alt for lidt ... Så, godnat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar