mandag den 27. november 2017

Lately ... #7

... Har jeg taget forskud på juleglæderne og spist æbleskiver. En masse æbleskiver, faktisk. Nico kan nemlig ikke fordrage dem, så når jeg køber en pose, er der kun mig til at spise dem ... Ikke at jeg klager.

... Har jeg nærmest levet i den Hogwartsstrik, jeg købte med hjem fra London. Den er simpelthen så blød – og farven er helt efterårsperfekt. Og så skader det jo heller ikke at blive mindet om lidt hverdagsmagi, tænker jeg.

... Har jeg fundet farveblyanterne frem fra kontorskabet og er begyndt at bruge mine malebøger lidt igen. Det giver altså bare sådan en ro, synes jeg. 

... Har vi udgivet to bøger på arbejdet, som jeg personligt er vildt begejstret for. Den ene er en virkelig fin, medrivende og vittig kærlighedsroman af Colleen Hoover, som er perfekt for alle bogelskere, idet den ene hovedperson er ivrig læser, og den anden har forfatteraspirationer. Den er fyldt med bognørderi og svimlende romance.
Den anden bog er muligvis min yndlingsbog af alle, jeg nogensinde har læst. Hvis man overhovedet kan sige den slags. Om ikke andet, betyder Jane Austens "Persuasion" rigtig meget for mig. Det er sådan en smuk fortælling om at finde kærlighed, når håbet om kærlighed egentligt er forsvundet. Om efterår, samfundsforandringer og om nye chancer. Jeg elsker den bog, og jeg er så stolt over, at den nu findes på dansk i en god oversættelse og med et omslag, der er historien værdig.

... Har jeg været i biografen hele tre gange og set tre meget forskellige film. Jeg startede måneden med at se Bad Moms 2 med min søster og skønne Rikke. Det var en sjov film, og vi grinede alle tre, så tårerne næsten trillede. Til gengæld blev den til tider også lidt for plat – og dens forgænger var langt bedre. Men, det kunne jeg næsten have forudset. Det var en sjov biograftur i godt selskab. Og på den måde var alting, som det skulle være.
I sidste uge så jeg Mordet i Orientekspressen med mit arbejde. Dét var en film, jeg virkelig havde høje forventninger til uden egentligt at kende historien bag eller at have læst en eneste Agatha Christie-roman. Men filmen leverede og var voldsomt smuk. Slutningen haltede dog lidt, synes jeg.
Og her til aften har jeg set Victoria & Abdul med min søster. Endnu en film jeg gik ind til i blinde; men som virkelig var fin og rørende. Måske en smule for lang. 

... Har jeg nærmest konstant været udstyret med en rodet knold i håret. Det skyldes flere ting, men nok mest af alt dovenskab. Intet er nemmere end at få styr på sit hår med en knold, inden man løber ud af døren for at nå et tog.

... Har jeg julet lidt og bl.a. købt de her rædsomme/fantastiske juleøreringe med flamingoer. Jeg har ellers forsøgt at holde afstand til for tidligt juleri – men på torsdag finder jeg altså julepynten frem og pynter op. Julepynten skal jo op før den 1. december. Synes jeg.

... Har jeg holdt Jane Austen-marathon med bedste Mette. Vi havde den hyggeligste lørdag sammen, hvor vi snakkede løs, grinede over Mr. Collins (!) og sukkede over James McAvoy. Ah. Tiden fløj, og jeg nød at være sammen med hende, catche up og slappe af. Findes der noget bedre end studieveninder, der hænger ved?

2 kommentarer:

  1. Åhhhh "9. November" vil jeg også så gerne læse. :) Colleen Hoover er hurtigt gået hen og er blevet en af mine favorit-forfattere. :) Og mht. æbleskiverne så startede jeg også allerede i denne måned. :P

    SvarSlet
  2. Den er simpelthen også så skøn. Det er min favorit af hendes bøger :)

    SvarSlet