mandag den 30. oktober 2017

London #1: Storbykærlighed og gensynets glæde

(Advarsel: Billedtungt indlæg ahead!)

Jeg tog afsted i onsdags og kom hjem i går. Efter fire og en halv dag i smukke (og overraskende solrige) London er jeg både overtræt og forkølet. Heldigvis har jeg taget fri i dag, så jeg lige kan samle mig igen; pakke ud, vaske tøj, sortere billeder og se tilbage på en helt igennem magisk efterårsferie. For det har været helt fantastisk.
Denne gang var anden gang, jeg var i London. Det var et gensyn med byen, jeg husker som værende meget regnfuld og mærkværdigt lille – og heldigvis voksede byen mere på mig denne gang. Faktisk havde jeg slet ikke lyst til at tage hjem.
Det hænger nok lidt sammen med, at når man genbesøger et sted, især en så stor turistmagnet som London, har man mere tid. Man behøver ikke stå i kø til en tur i London Eye, vandre helt ud til The Globe, sidde i turistbusser eller tjekke ting af en liste. Man kan derimod bedre tillade sig at slentre rundt på må og få, gå omveje af snævre sidegader, jagte specifikke butikker og bruge en time på blot at stirre ud over søen i Hyde Park. Og det er fantastisk.
De sidste par dage er gået med alt fra overdådig afternoon tea i Kensington, lange gåture i efterårsklædte Hyde Park, shopping på Oxford Street og i Covent Garden, Disney-musical, mange(!) kaffepauser, et besøg på British Library – og selvfølgelig, en helt uforglemmelig dag i Harry Potter Studios, lidt udenfor London. Altsammen i verdens bedste selskab med min mor og min søster. Jeg kunne ikke ønske mig mere.

... Og nu skal jeg på en eller anden måde komme mig over min London-lykke og få pakket ud og gjort mig (mentalt) klar til en hel arbejdsuge, der ligger og truer i horisonten. Guderne må vide, om det lykkedes.

4 kommentarer:

  1. Hvor dejligt at I havde en skøn tur - og SÅ fantastiske billeder <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, min pige <3 London er sgu også bare så fotogen. De røde telefonbokse og dobbeltdækkere gør det hele så yndigt!

      Slet
  2. Vildt smukke billeder! Jeg nævner stadig Harry Potter studio ved en hver given lejlighed, fordi det gjorde så stort et indtryk på mig (;

    - K

    SvarSlet
    Svar
    1. Det forstår jeg godt! Det var virkelig også en stor oplevelse. Fældede muligvis (ahem) en tåre, da jeg stod i Storsalen og kiggede op.
      Det er egentligt sjovt, for jeg *har* jo været i Orlando for at se Harry Potter-parken i Universal, hvor der er et life-size Hogwartsslot. Men det var bare så meget større at se det i London, hvor det var de helt rigtige ting fra filmene og ikke bare replikaer. Så vild en oplevelse!

      Slet