tirsdag den 19. december 2017

Lately ... #8

På det seneste har jeg ...

... Bagt den traditionelle julekrydderkage med kanel og nelliker efter min kære mors opskrift. Intet er mere julet end duften af netop den kage, der spreder sig i hele lejligheden. Så længe jeg kan huske, er den blevet spist og bagt op til jul.

... Været til julefrokost med verdens bedste læseklub og grinet, spillet brætspil, snakket og fjollet hele natten lang. Jeg væltede ind af døren klokken halv seks om morgenen efter en helt vidunderlig aften.

... Haft sidste arbejdsdag på forlaget (uddybning følger!) og fået en svimlende smuk buket blomster af verdens bedste kollegaer. Den står i min stue og minder mig om, hvor heldig jeg har været at dele dagligdag med så skønne mennesker i tre år.

... Fået denne fantastiske bog af selvsamme kollegaer. På inderflappen står der: "Do cats worry about their pensions? Or let regrets and fears hold them back in life? Or spend time with people they don't want to spend time with? As if ... So, roll over. Have a stretch. Learn how to enjoy life. It's time to live like your cat." Kunne det være mere perfekt?

... Genlæst Little Women af Louisa May Alcott. Det er en af mine absolutte yndlingsbøger, og jeg læser den hvert år op til jul. Den er så sød, fluffy og hyggelig. Så hjemlig og fin.

... Vandret rundt i Odense og trukket frisk luft i et forsøg på at klare tankerne. Iført hue, halstørklæde og tusind lag tøj.

... Drukket uhyggelige mængder varm kakao.

... Været i biografen med verdens bedste Nico for at se Star Wars: The Last Jedi. Jeg er ikke enorm Star Wars-fan og var ærlig talt bekymret for, om jeg ville kunne holde mig vågen hele filmen igennem. Men den var god! Og sjov. Og tiden gik hurtigt. (Nico var også begejstret. Meget, endda. Hvilket nok siger mere om kvaliteten af filmen, når det kommer til stykket.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar