lørdag den 16. december 2017

Wit beyond measure ...

... is man's greatest treasure.

Hvilket Hogwarts-kollegie hører du til? Det spørgsmål har jeg brugt urimeligt lang tid på at fundere på over årene. For selvom jeg, som alle andre børn, drømte om at gå på Hogwarts, drømte jeg ikke om at gå på Hogwarts, som Ron, Harry og Hermione gjorde det. Jeg vidste (allerede dengang!), at jeg aldrig ville kunne holde skoleår med så meget drama og nær-dødsoplevelser ud, og jeg vidste, at jeg aldrig ville være heltemodig nok til ikke at løbe den anden vej, hvis jeg stod overfor en trehovedet hund.
I stedet drømte jeg bare om hverdagen på Hogwarts; om at tage timer i eliksirbryggeri, besværgelser og astronomi. Jeg synes, det var den bedste tanke i verden.

Efterhånden som jeg blev ældre og lærte mere og mere om mig selv og om Hogwarts-kollegierne, gik det op for mig, jeg nok var en Ravenclaw. Ikke fordi jeg betragter mig selv som værende vidunderligt intelligent, men fordi jeg værdsætter intelligens, kreativitet og logik. Fordi jeg elsker at lære og at læse. Og fordi jeg elsker at nørde og samle og gå op i mine hobbyer med en næsten latterlig passion.  Som Luna Lovegood så fint beviser, er Ravenclaw jo også hjemstedet for krøllede hjerner og skæve eksistenser. Jeg har sorteret mig selv i Ravenclaw. Og for nylig tog jeg en test på Pottermore, som gav mig ret. Og det var så dét.
Jeg tror i virkeligheden, Gryffindor-kollegiet er det hus, jeg er allerlængst fra at kunne identificere mig med. Det har sommetider gjort det unødvendigt svært at læse bøgerne og acceptere, at Gryffindor-huset absolut skal vinde Quidditch-pokalen og huspoints igen og igen. Men sådan er der jo så meget.

Pointen med dette indlæg (ja, der er en!) er faktisk blot, at jeg ville vise jer noget af det fine merchandise, jeg købte med mig hjem fra London. Trøjen og chokeren er fra Primark og halstørklædet er fra Warner Brothers Studios. Jeg kunne simpelthen ikke modstå humoren i det – og  så skal man jo også udøve en smule #HousePride i ny og næ, ikke? 


6 kommentarer:

  1. Jeg ser mig også som Ravenclaw, med mit kæmpe hjemmebibliotek og en snert af anti-coolness i al almindelighed :D Jeg er dog langt fra klog og var absolut en værre pjækrøv i gymnasiedagene og også på min uddannelse, for den sgs skyld. Meeen de evner også at fordybe sig i hvad de elsker på Ravenclaw, og er i min optik meget uformelle, ligetil og dagdrømmeriske - og det genkender jeg tilgengæld i mig.
    Og så ér lilla altså bare, den fedste farve :p

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis! Luna Lovegood er jo også Ravenclaw, og er nogen en dagdrømmer, så er det hende ;D

      Slet
  2. Jeg er også en Ravenclaw - også ifølge Pottermore - netop fordi jeg også værdsætter værdierne det står for. og jeg er helt vildt misundelig på den trøje! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også ellevild med trøjen! Primark er en sand Potter-drøm for tiden ;D

      Slet
  3. Jeg eeelsker merch! Og du er simpelthen så yndig <3

    SvarSlet