fredag den 9. februar 2018

#Fredagsbog – uge 6

Jeg har det, som om det er torsdag. Hvorfor, aner jeg ikke. Jeg stirrede bare vantro på kalenderen i morges og kunne ikke helt få dagene til at gå op. Det må være (endnu) en af bivirkningerne ved at være hjemmegående. Dagene klistrer lidt sammen. På godt og ondt.
Ikke desto mindre, er det rart med en så smuk solskinsfredag som denne! Weekenden er fyldt med planer af den rare slags og starter i aften med et besøg på Storms pakhus med verdens bedste Nico. Drinks, god mad og tosomhed. Jeg kunne ikke forestille mig noget bedre. Lørdag skal tilbringes med en god veninde og et mindre krea-projekt, og søndag bliver et hektisk puslespil der bl.a. involverer en tur til Vestjylland for at besøge min mor. Det glæder jeg mig til.

Og lige nu, bruger jeg tiden med en bog, jeg længe har har lyst til at læse. Nemlig Odinsbarn af Siri Pettersen. Første bog i en fantasy-trilogi, der trækker tunge paralleller til nordisk mytologi. Serien har fået så meget ros, og efter jeg var medarrangør på et event til Bogforum, hvor Siri Petterson deltog, har det kriblet i mine fingrene efter at læse den. Og nu har jeg endelig tiden til det.
Faktisk begyndte jeg allerede på bogen i sidste uge og læste 50 sider. Men det var et af de tilfælde, hvor jeg ikke helt kunne finde roen eller koncentrationen til at fordybe mig, så nu er jeg altså startet forfra igen. Sådan er det sommetider, når tankerne ikke helt kan samle sig om bogstaverne på papiret ... Kender I det? 

Uanset, håber jeg I også går en skøn weekend i møde. Hvad skal I lave? Og læse? 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar