mandag den 12. februar 2018

Ting jeg bruger tid på, nu når jeg går hjemme:

  • At gense alle otte Harry Potter-film. Én om dagen. Og så lige Fantastic Beasts oveni. 
  • At rydde op. Alle vegne. I kontorskabet. I kommoden med handsker og huer. I kælderrummet. I bogreolen. Selv i dét rodeskab, jeg i daglig tale omtaler som "Bermuda-trekanten". 
  • I tråd med ovenstående: At gøre rent. Vaske op i hånden i stedet for at fylde opvaskemaskinen. Bare fordi jeg har tiden.
  • At komme i form. Daglige løbeture efterfulgt af mavebøjninger og hvad jeg ellers lige kan finde på.
  • At lægge puslespil og at farve i malebøger. Altimens jeg føler dig som en på 11 år igen, men messer højtideligt, at det bringer min "kreative side" frem. Ahem.
  • At tage mærkværdige online kurser i alt fra hardcore Photoshop billedmanipulation til bløde litteraturkurser om Peter Pan. 
  • At bombardere min søster med snaps med dyrefiltre. 
  • At læse bøger. Lige pt. 2-3 bøger i ugen hvilket nærmest er mere, end jeg læste hele sidste år.
  • At tage til netværkssamtaler og kaffemøder, selvom jeg faktisk slet ikke drikker kaffe.
  • At rense hud hver dag og lægge muddermasker. Min hud har aldrig været pænere. Hvilket også giver god mening, eftersom make-up er blevet et fremmedord.
  • At spekulere på hvad i alverden jeg egentligt fik tiden til at gå med som litteraturstuderende med kun 6-7 undervisningstimer om ugen.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk måde, at bruge tiden på Rikke -jeg fylder min hverdag med det samme, når jeg kan, og netop derfor arbejder jeg på deltid. Jo mere tid til det, og dem jeg holder af, er så meget vigtigere timer end dem, jeg kunne lægge på job :D

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, tak! Jeg er glad for, vi er flere med samme skøre og skæve prioriteter.

      Tid er virkelig også en værdifuld valuta. Det har jeg virkelig indset på det seneste, efter tre intense år med fuldtid, overarbejde og 3 timers daglig transport. Ikke desto mindre, savner jeg også at have et job. Men gerne et med mere balance..

      Slet