torsdag den 3. august 2017

Lately ... #4

Mine feriedage flyver afsted – med barnedåb, hjemmehygge, sommerfest med gode venner, IKEA-besøg og ægte feriedaseri. Jeg har haft så mange gode dage, og her er et lille billedudvalg. 

... Jeg har sorteret, redigeret og stornydt billeder fra Budapest. Både af den digitale og den helt analoge, papirfine slags. På trods af uforudsete kameraproblemer (som da vi f.eks. forlod hotellet med et batteritomt kamera), tog vi over 500 billeder i Budapest. Det har været en kæmpe nydelse at se billederne igennem og mindes vores smukke storby-getaway. 

... Jeg har været til barnedåb for søde baby Josephina i en ny og helt fænomenal buksedragt. Buksedragten er en fødselsdagsgave fra Nico – og sikke et pletskud! Jeg havde den også på til sommerfest hos nogle kammerater i lørdags. 

... Min mor har fødselsdag den 7. august – samme dag, jeg starter på arbejde. Desværre kan jeg ikke være sammen med hende på hendes fødselsdag, så i stedet for fødselsdagssang og hurraråb, har jeg sammensat en lille gavekurv til hende fyldt med alle de ting, hun bedst kan lide; en boggave, en (tøse)øl, lidt fint til hjemmet og god Summerbird-chokolade. 
Jeg tilbragte et par dage i denne uge hjemme hos hende. Det er noget, jeg forsøger at gøre mig umage med; altid huske at besøge hende, så snart jeg har tid. Jeg elsker at vende tilbage til Vestjylland, mærke vinden og vandet, lytte til stilheden og vågne op til synet af køer lige ude foran vinduet. Dét kan Odense altså ikke konkurrere med. 

... Jeg kombinerer altid et besøg hos min mor med et besøg hos min lillebror. Tiden i Vestjylland skal udnyttes på bedste vis, og jeg nyder at kigge forbi og se, hvordan han har det. 
Her i foråret har min lillebror i øvrigt fået den sødeste lille kattekilling. Killingen hedder Dinah og er opkaldt efter Alices (fra "Alice i Eventyrland) kat. Hun er også en fryd at besøge; så plysset, så kælen og så legesyg! Hun får det til at krible i mit katteelskende hjerte.

... Da jeg skulle i Magasin for at købe fødselsdagsgave til min mor, kom jeg også til at købe en lille ting til mig selv: nemlig denne fine porcelænsfigur. Jeg elsker Arabias Mumi-serie, og jeg nærer en dyb kærlighed til den fine Snorkfrøken. Det kunne næsten ikke blive bedre!

... Jeg har udvidet puslespilssamlingen og samlet flere puslespil. Ah! Der findes altså ikke noget mere vanedannende eller mere afstressende end puslespilslæggeri. Og de fine Disneymotiver forstørrer kun fornøjelsen. 


... I slutningen af oktober tager min mor, søster og jeg på tøsetur til London. Vi har hygget os med at sammensætte det bedste program for turen, og jeg har haft fornøjelsen af at sætte det op grafisk. Nu glæder jeg mig bare helt vildt til, vi skal af sted. 


... I sidste uge lånte vi Nicos forældres bil og kørte i IKEA. Vi har fået købt alle mulige praktiske dimser, hylder og lamper, og har fået ryddet så fint op i vores lille hjem. Det er hverken voldsomt eller vildt synligt, men det var det lille friske pust, vi begge manglede i lejligheden. 


... I går mødtes jeg med en veninde, som jeg ikke har set i et par år, for at drikke vin og catche up. Vi endte på Amy's Bar, som er et skønt sted, og dér sad vi så i bare ben under den gradvist lyserøde sommerhimmel og drak to flasker rosévin sammen. Snakken gik om løst og fast helt indtil baren lukkede klokken 01, og det var simpelthen sådan en gave, at sidde med en veninde man ikke har talt med så længe, og mærke hvordan alting bare føltes som før. Vi adskiltes med et kram og et løfte om, at vi skulle ses snart igen. 
Og så slentrede jeg ellers gennem Odenses snævre gader med en vinfyldt krop og et tilhørende snurrende hoved. Da jeg nåede til min hoveddør, tænkte jeg på, at det var første aften i lang tid, der virkelig havde føltes sommerlig; mild, lys og så ubekymret som man ellers kan være, når man skåler onsdagen væk i godt selskab. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar