onsdag den 18. juli 2018

And then came summer ...

Sommeren er på sit højeste, og Odenses gågade er næsten forvandlet til en labyrint. Jeg zigzagger udenom legende børn med dryppende vaffelis, fingerflettende kærestepar, unge mennesker med armene fyldte med indkøbsposer og store turistflokke der ivrigt tager billeder af alle de smukke bygninger, vi andre tager for givet.
På trods af alle menneskerne og alt det hurlumhej de bringer med sig, elsker jeg virkelig Odense om sommeren. Ikke alene er byen vært for uhyrlige mængder af festivaler og events, den viser sig virkelig også fra sin smukkeste side. Munke Mose er fyldt med svaner, de yndige huse i Odenses gamle kvarter er dækket af slyngroser, og hvis man går en tur i Eventyrhaven har man en chance for både at støde på børn udklædt som prinsesser, soldater og hekse på deres vej hen for at deltage i H. C. Andersen Paraden. Det er så charmerende og så fint. Og jeg forelsker mig i Odense hver eneste sommer.

Jeg bruger disse endeløse sommerdage på at trave byen tynd med mit kamera, spise morgenmad på små, lokale caféer, besøge antikvariater og hobbybutikker, løbe ture og læse gode bøger. I næste uge er min kalender proppet med aftaler og gode gøremål, men indtil da nyder jeg bare sommeridyllen i min yndlingsby.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar