søndag den 29. juli 2018

Lately ... #11

Tiden går så hurtigt, gør den ikke? Her er en lille samling småting og lykkeglimt, som jeg har brugt min tid på, på det seneste: 

... En af årets varmeste sommerdage tilbragte jeg i Givskud Zoo sammen med verdens bedste læseklub. Vi så på dovne løver, kissemissende giraffer, legesyge ulve og et lille næsehorn. Det var sådan en hyggelig udflugt tilsat en god portion nostalgi. Jeg kom nemlig meget i Givskud som barn, men har ikke været der siden, jeg flyttede fra Kolding. Kunne nu endnu engang konstatere, at det er et rart sted.

 ... I sidste uge købte jeg en 1000-siders lang fantasyroman og i løbet af denne uge har jeg rent faktisk fået den læst. Jonathan Strange og Mr. Norrell er en fantastisk fantasyroman fyldt med skæve karakterer og rablende fodnoter. Jeg var underholdt hele vejen igennem, og de 1000 sider føltes slet ikke som nok.

... Jeg har fået ryddet op i garderobeskabet og gjort plads til et par (ganske mådeholdne) udsalgsfund. Jeg har f.eks. fundet den fineste strik med guldglimmer fra Stine Goya. Nu glæder jeg mig allerede til efteråret, så jeg kan bruge den.

... Jeg vidste godt, der kom en live-action version af Peter Plys-filmene. Men jeg havde glemt det igen, puttet det i en kasse med mærkatet "ikke noget for mig" sammen med de seneste Disney-reboots af den kære Peter Plys. Og sikke en fejl. For da jeg endelig så traileren for et par dage siden, udløste de første ti sekunder våde øjne og en bævende underlæbe.
Det er uden tvivl noget af det fineste og mest nostalgiske, jeg nogensinde har set, og selvom traileren tenderer til et vanvittigt ukorrekt portræt af virkelighedens Christopher Milne, rammer den mig direkte i hjertekulen. På samme måde som Toy Story 3 og Hook også gør med deres portrætter af voksne, der simultant genfinder og mister barndomsmagien. Åh.

... I fredags var jeg til Grøn Koncert i Odense sammen med en flok søde venner og veninder. Det var enormt sjovt at skråle med på absurde Aqua-sange og D-A-D-hits, og jeg er blevet hæs som følge deraf. 

... I går kiggede jeg på mørke skyer og ventede på regn. Og regnen kom med en duft af våd asfalt og klor-agtig renselse. Jeg sov med vinduet åbent og indhyllede mig i en dyne af frisk luft. Langt om længe.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar