torsdag den 20. december 2018

Lately ... #16

De decemberdage jeg elsker så højt er langsomt ved at forsvinde mellem hænderne på mig. De er forsvundet med overarbejde; lange dage på kontoret, hyggelige aftener derhjemme, julefilm, et uplanlagt Ringenes Herre-marathon, julefrokoster, besøg af søde veninder og overraskende få julegaveindkøbt. Sidstnævnte er jeg virkelig bagefter med.

Her er lidt billedglimt fra de sidste dage – det, jeg har husket at tage billeder af, altså; 


... Åh, langsomme juledage med puslespil og hjemlige syslerier. Det er det bedste, synes jeg. For nylig lagde jeg f.eks. det her fine julepuslespil, som jeg næsten ikke kunne nænne at skille ad igen.

... En af Nicos adventsgaver til mig var biografbilletter. Han inviterede mig ind for at se Bohemian Rhapsody, og i sidste uge satte vi os ind i biografmørket. Det var sådan en god film. Vi blev begge blæst helt bagover. 
Rami Malek er en vidunderlig Freddie Mercury og så overbevisende i hver eneste bevægelse og replik. Soundtracket var storladent, og det var en oplevelse i sig selv at lytte til Queen gennem biografhøjtalerne. 

... (Reklame) I sidste uge var jeg til et bloggerarrangementet på Café Mauritz i Odense. Det var Fynske Influencers, som inviterede, og aftenen bød ikke blot på burgere og gode drinks, men også på networking med dygtige influencers, hyggesnak og en mindre workshop om personal branding. Sidstnævnte satte tankerne i gang hos mig.
Min forrige blog havde en så tydelig identitet, og min nuværende blog/Instagram-identitet er en overraskende flyvsk størrelse sammenlignet med. Mindre professionel. Mindre organiseret. Men mere mangefacetteret og meget mere mig. Det er i hvert fald det, jeg bilder mig selv ind.

... Nico og jeg er løbet tør for serier, vi kan se sammen. Vi har lige genset Game of Thrones, og Nico er ved at lokke mig til at se Vikings, og vi har set første afsnit, som var rigtig godt, men slet ikke det, jeg var i humør til. Så hvad gjorde vi så? Vi startede da på at gense Ringenes Herre-trilogien.
Filmene er så lange, at vi deler dem op i 2-3 bidder og ser lidt hver aften. Altså, med undtagelse af i lørdags, hvor vi vågnede alt for tidligt begge to og slæbte dynerne ind i stuen og så hele film 2. Det føltes næsten helt barndoms-nostalgisk, sådan at stå tidligt op og se film. Og det var så enormt hyggeligt.

... Midt i al julegavekøberiet har jeg købt 2 bøger til mig selv. Det er ellers længe siden, jeg har gjort det. Jeg læser ikke nær så meget, som jeg før har gjort, men de her titler har givet mig akut læsetrang. Og derfor klikkede jeg dem med i kurven, da jeg alligevel var ved at bestille julegaver. Nu glæder jeg mig bare til juleferie og læsetid. Snart.

... I oktober var jeg til bryllup. En af mine handelsskoleveninder skulle giftes, og Nico og jeg rejste til Esbjerg for at feste og fejre kærligheden sammen med mit handelsskoleslæng. Det var en fantastisk fest, og nu har jeg netop fået tilsendt billederne fra aftenens opstillede photo booth. Jeg blev så glad af at kigge dem igennem og blive mindet om en hyggelig og fjollet aften med kærligheden i centrum. Bryllupsfester er altså bare de bedste fester, synes jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar