lørdag den 2. september 2017

Filmmagi under åben himmel

Det er festivalsæson i Odense. Siden august har den ene festival afløst den anden; først blomsterfestivalen med blomsterdekorationer og besøg af kronprinsesse Mary, efterfulgt af H.C. Andersen-festivalen med pop-op teatre, fyrværkeri og markeder – og nu filmfestivalen med udendørs filmvisninger, prisoverrækkelser og live-orkester. I næste uge afløses det hele af Karrusel-festival, gadefest og fulde studerende, og med ét er Odenses magiske sensommer forbi.

Jeg får på ingen måde udnyttet Odenses kulturtilbud nok, men jeg har forsøgt at gå til ét arrangement til hver af Odenses sensommerfestivaler i år. For filmfestivalens vedkommende, endte jeg til film under åben himmel i går. Vejret viste sig fra sin smukkeste side, og Mai, Rikke og jeg mødtes under den lyserøde himmel for at se La La Land på storskærm. Vi havde fyldt vores tasker med snacks, delte vingummier og chips og drak hvidvin fra papkrus, imens vi nød Ryan Goslings smukke ansigt på storskærm. Det var simpelthen så hyggeligt, og føltes næsten mere sommeragtigt end hele sommeren tilsammen.

Det var i øvrigt anden gang, jeg så La La Land, og filmen fortjener bestemt at blive set flere gange. Sangene, kostumerne og stemningen i filmen er så fin, farveskemaet er perfekt, og alle de indbyggede filmreferencer er en fryd at spotte. Den er så velkomponeret, så livlig og samtidig så nostalgisk og melankolsk. Jeg elsker den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar