mandag den 18. september 2017

Kontorgrej (og lykønskningskort)

Min største svaghed her i livet? Kontorgrej. Så afgjort. Jeg kan ikke se en notesbog uden at få trang til at købe den (selvom jeg aldrig udfylder mine notesbøger), og det årlige kalenderskift er noget, jeg lægger pinligt meget omtanke i. Jeg er en sucker for blyanter med fine mønstre, og jeg har et helt depot med alt fra notesblokke til glimmer-tape, klistermærker og enhjørningeformede blyantspidsere. Jeg kan ganske enkelt ikke lade være.

Og i den anledning – mine anbefalinger til det bedste kontorgrej: 
  • Rifle Paper Co. Alt hvad et papirromantisk hjerte kan begære af notesblokke, kalendere, blyanter og ugeskemaer. Jeg elsker alt, hvad Anna Bond designer og overvejer kraftigt at bestille min 2018-kalender fra hendes smukke website også. Det er told-besværet værd.
  • Anthropologie. Anthropologie sælger de smukkeste pyntegenstande, duftlys, kjoler og, ja – alt! Deres kontorartikler er også virkelig fine (og her kan man sommetider også købe Rifle Paper Co. og dermed spare tolden), og de har tit nogle vildt finurlige sager. Se f.eks. lige den her smukke kalender eller den her fantastiske blyantholder.
  • Oh Hello Friend. De fineste sakse, alle de stempler du nogensinde kunne ønske dig og fødselsdagskort så fine, du ikke kan nænne at give dem væk. Jeg elsker at vinduesshoppe på denne side og ærgrer mig over, at den er lokaliseret i USA og dermed også genstand for voldsomme told-beregninger.
  • Rad and Hungry. De sjoveste retro-notesbøger, klassiske airmail-konvolutter og trælinealer en masse.
  • Flying Tiger. Ah, ja. Jeg ved det godt, det er åbenlyst – men ikke desto mindre kan jeg aldrig gå i Flying Tiger uden at komme hjem med sjove blyanter eller fine klistermærker. Ovenfor er der et par gode eksempler (seriøst, de der tidsoptimistiske blyanter? Genialt!). Især op til skolestart er der gode sager at finde.
  • H&M. Et lidt mærkeligt valg på denne liste – men har du set deres linje af enhjørninge-ting? Denne blyantspidser? Den her glimmer-tape? Eller den her? Og den her helt geniale hæftemaskine, som jeg lige har bestilt hjem?
Hvad er din foretrukne papirpusher? Giv mig gerne gode tips om oversete papirskatte i kommentarfeltet!

... Og så lidt om lykønskningskort

Den er sikker hver gang. Jeg kan simpelthen ikke gå ud af Søstrene Grene eller Flying Tiger uden at tage en lille stak lykønskningskort med mig. På trods af, at jeg egentligt har rigeligt derhjemme. Og at jeg egentligt ikke har nogle fødselsdage, barnedåbsinvitationer eller bryllupper i den nærmest fremtid.
Først og fremmest er der en tryghed i, altid lige at have et fint gavekort liggende, uden at skulle storme i Føtex og købe et rædsomt-kedeligt et af slagsen. Og derudover er det altså svært at modstå de fine print og søde budskaber på kortene. Hvem vil ikke gerne modtage en skriftlig indbydelse til te, for eksempel? Og hvem kan modstå en panda med en fødselsdagskage i hånden? Jeg kan ikke. 
I hvert fald har jeg altid et lille lager af lykønskningskort liggende med fine print. Sommetider får jeg dem brugt, og lageret går i lavvande, og andre gange rammer jeg et særligt fint kort ind og bruger det som kontordekoration. Det fungerer så fint uanset! 


5 kommentarer:

  1. Jeg faldt over Busy B, og der kan man virkelig også købe sig fattig! De er også rigtig meget kræs for papir/kalender/notes/liste-elskeren; https://busyb.co.uk :D

    SvarSlet
    Svar
    1. AJ! Tak for tippet, hvor det bare fint! Jeg kunne bruge alle mine penge i en bevægelse!

      Slet
    2. Præcis min reaktion da jeg opdagede den, og har købt hos dem flere gange, blandt andet Es babybog, hvor der følger mange klisermærker med, det er så sødt med den slags :D

      Slet
  2. OH MY, den der hæftemaskine! Men hvad skal jeg dog bruge sådan en til? Suk..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg aner det ikke. Min hjerne gik bare i MÅ-EJE-NU, da jeg så den. Haha. Som sagt, som gjort!

      Slet