tirsdag den 4. september 2018

Hello September!

Jeg har glædet mig meget til september. Faktisk, har jeg nærmest brugt hele august på at glæde mig til september. Min kalender er fyldt med rare aftaler og rare mennesker, altimens jeg glæder mig til at se verden omkring mig skifte farve. Jeg glæder mig til de røde, gule og gyldne blade, de dalende temperaturer og gradvist tidligere solnedgange. Det er min yndlingsårstid.
Desuden er september simpelthen startet så fint med en lille weekend-getaway i selskab med Nico. Han og jeg startede måneden i København, hvor vi så en balletforestilling og nød en solskinsdag i Zoologisk Have. Ganske tiltrængt med et lille afbræk, nu når jeg er ved at etablere en helt ny hverdag.

I denne september vil jeg:
  • ... nyde min første hele måned siden marts, hvor jeg ikke behøver at være i kontakt med hverken jobcenter eller A-kasse. Hvilken luksus! 
  • ... fejre Nicos 28-års fødselsdag med en skøn fest.
  • ... få fremkaldt de bedste billedminder fra sommeren og foråret, så jeg kan bruge dem til min scrapbook.
  • ... mødes med verdens bedste læseklub og diskutere månedens bog: The Surface Breaks af Louise O'Neill. 
  • ... spise frokost hos nyåbnede Nouvelle her i Odense. Jeg har kun hørt godt om det.
  • ... til Passenger-koncert i Store Vega med Nico. Jeg glæder mig til at synge med på mine yndlingssange og nyde Mike Rosenbergs helt unikke stemme. 
  • ... rydde op og organisere på mit virtuelle skrivebord. Jeg har alt for mange mapper på min computer med alt for mange ligegyldige ting i.
  • ... til Silent Reading Party på Odense Hovedbibliotek og læse en aften væk i boglige omgivelser sammen med andre læsere. 
  • ... gå lange ture og nyde det begyndende efterårslandskab. 
  • ... se Papillon i biografen. Selvom den efterhånden har kørt længe, har jeg ikke fået set den endnu. Jeg elskede dog bogen, da jeg læste den som teenager, og bliver simpelthen nødt til også at få filmoplevelsen med.
  • ... bage en æbletærte. Jeg har endnu ikke helt fået luret, hvordan man bedst arbejder med mørdej, men det må jeg øve mig på.
  • ... gense den gode gamle filmatisering af Anne på Grønnebakken fra 1985. 
Hvad skal du bruge din september på? Har du nogle særligt rare planer for den kommende måned?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar