mandag den 10. september 2018

Min første subscription-box: Magisk te!

Der findes efterhånden en subscription box for alting og alle. Man kan abonnere på månedlige overraskelseskasser med fantasybøger og boginspirerede duftlys, bogmærker og strømper; man kan abonnere på æsker med alt fra sminkeprøver og hårpleje til tandbørster, gin, chokolade, tøj og Star Trek-merchandise. 
Det er et kæmpe marked med uoverskueligt mange muligheder. Og det er på én gang den mest geniale og mest ligegyldige trend, jeg nogensinde har set. Genial, fordi trenden spiller på idéen om overraskelser og gaver; at man får folk til at betale for noget, som de senere føler er en nøje udvalgt gave. Ligegyldig, fordi tingene i de mange abonnementsbokse ofte er overflødigt merforbrug, som man slet ikke havde et behov for til at starte med.

Ikke desto mindre, er jeg også selv faldet i. For et par måneder siden udbød en af mine yndlingsbutikker på Etsy en lille subscription box med Harry Potter-inspireret te. Og af en eller anden grund, købte jeg den. Ikke på grund af et egentligt behov, men mest fordi det virkede hyggeligt. Og det var også. Hyggeligt, altså. Selvom jeg ikke kommer til at købe en ny boks, så nyder jeg alligevel de sammensatte overraskelser. Se selv her; 

Jeg er ellevild med Etsy-butikken Riddle's Tea Shoppe, som sælger Harry Potter-inspireret te i smukke, håndlavede poser, æsker og krukker. Ejeren af den lille butik er den talentfulde kunstner Aun-Juli, som også sælger fine prints, krus, badges og meget andet. Jeg har tidligere købt dette krus derfra.
Som en del af sin magiske online tebutik, sælger Aun-Juli også abonnementsbokse med te og andre små håndlavede godter. Man kan vælge mellem to abonnementsbokse: en for dødsgardister og en for aurorer. På den måde hra Aun-Juli virkelig skabt et helstøbt merchandise-univers, som på én gang er tro mod Harry Potter-universet og originalt på sin helt egen måde. Jeg har fulgt projektet længe, og da sommeræskerne var klar til forudbestilling, trykkede jeg altså 'køb'. Ikke fordi jeg mangler mere Harry Potter-merchandise eller te i mit liv, men fordi jeg gerne ville støtte projektet og kunstneren bag. Hendes ting er nemlig så fine.
Og i sidste måned kom den altså med posten. Abonnementsboksen, som jeg egentligt ikke havde rigtigt brug for. Men den var en fornøjelse at åbne, og den var fyldt med smukke og finurlige ting. 

Abonnementsboksen indeholdt:
  • To metalæsker med velduftende te
  • En metalæske med små skumfiduser
  • En pose med koffeinfri bærte
  • En mulepose med yndigt print
  • Et postkort
  • Et badge
Æsken havde et summer camp-tema, og alt var lidt rustikt og emmede af lejrtur, sommerbål og sene solnedgange. Virkelig fint og en af den slags skatte, som man nærmest kun finder på Etsy. Jeg kommer som sagt ikke til at købe en ny abonnementsboks, men jeg holder meget af konceptet.

Modtager du de såkaldte subscription boxes? I så fald, hvilken – og kan den anbefales?



2 kommentarer:

  1. Jeg har prøvet mange forskellige, mest amerikanske, et par få fra UK. Jeg kunne ikke nå at læse bøgerne, og mange af de små ting, der blev sendt med, ligger bare og fylder. Jeg fandt også en fin boks med Gilmore Girls-tema, men det blev for dyrt, fordi der kom told oveni.

    Min favorit er britiske Papergang, der er en boks med stationary - men ak, også her har jeg opbygget et lager af notesbøger, kuglepenne, post-its og washitape, så den har jeg afmeldt efter 2 år, selvom det er megahyggeligt at få en månedlig boks.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, en Gilmore Girls-boks? Sikke en god idé!

      Men du har helt ret, der er ikke så meget reelt *brug* i det. Selvom idéen om en stationary-boks lyder himmelsk!

      Slet