mandag den 26. november 2018

(Tidlig) jul i læseklubben

I lørdags, præcis én måned før jul, mødtes læseklubben til julefrokost. At finde en dato var et værre puslespil, der krævede at vi måtte flytte det traditionelle decembermøde til november i stedet. Men det lykkedes, og vi mødte til fest, farver og god mad. En måned før jul.
I år orkede ingen af os at stå for maden, så i stedet bestilte vi tapas fra Mamas Specialiteter, som vi spiste langsomt; faktisk hang vi over maden i flere timer, snackede og snakkede til vi slet ikke kunne få en bid mere ned. Hvilket egentligt var heldigt, alt taget i betragtning, eftersom ingen af os var synderligt vilde med desserten. 
Og så sad vi ellers der, og lod aften blive til nat. Drak vin og spillede pakkespil. Snakkede om tunge og fjerlette emner. Tog fjollede billeder med polaroidkameraet og de tilhørende rekvisitter. Fik blandet gode Gin&Tonics af Nico. Og skålede. Skålede for aftenen, for den ventende juletid, for hinanden, for Anne som var savnet og for de tilfældige møder og flygtige bekendtskaber, som formåede at udvikle sig til stærke venskaber. Venskaber, jeg på ingen måde vil være foruden.

Det var en smuk aften, en fin lille forsmag på julens madgilder og kærlighedsfester med nogle af de piger, jeg holder allermest af. På fredag følger den næste julefrokost, på lørdag ankommer december, og jeg er nu i tilpas julestemning til at begynde på al juleriet ... 


7 kommentarer:

  1. Hvor er i søde! Det ærgrer mig så meget at jeg skulle blive syg lige der!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var simpelthen så ærgerligt, søde Anne! Vi savnede dig! <3

      Slet
  2. Hej Rikke. Sikke en fin og hyggelig blog du har her. :-) har du en e-mail jeg kan skrive til?

    SvarSlet
  3. Hov, jeg troede at mit navn kom til at stå der. Det virker lidt suspekt med "unknown" :o) Jeg hedder Josefine, og jeg arbejder for et online marketing agency. Jeg tænker vi måske kan indgå i et samarbejde - men det er langt nemmere at forklare på en e-mail end her, tænker jeg. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt OK og tak for opklaringen! :) Du kan fange mig på prikkerikkekrikke@yahoo.dk – hvilket minder mig om, jeg nok burde skrive min mail et sted ...

      Slet
  4. Det ser bare så hyggeligt ud, altså :D

    - A

    SvarSlet