mandag den 13. august 2018

Første arbejdsdag ...

Det er mandag, og min ferie er forbi. 

Ja, ferie

For den sidste måned har jeg holdt reelt ferie. Lige siden min telefon ringede en onsdag formiddag  i juli med et jobtilbud. Lige siden jeg på min fødseldag skrev under på en jobkontrakt og dermed satte en stopper for uvisheden, der har præget min tilværelse siden marts.
Selvom jeg har haft meget tid som arbejdsløs, så har jeg ikke haft tid til at nyde dagene. For det har vist sig, at fritid slet ikke føles frit, når det strækker sig i det uendelige foran en. I stedet føles det klaustrofobisk. Stressende. Og helt forkert.

Men det er der rettet op på nu. Jeg har fået et arbejde og dermed fået min fritid tilbage. Skørt, hvordan dét hænger sammen.

Og arbejdet? Arbejdet glæder jeg mig til. Jeg er nemlig startet som kommunikationsmedarbejder hos et odenseansk webbureau. Jeg skal arbejde med ord; skrive tekster og flytte kommaer og – selvfølgelig – også lege med sociale medier, kampagner, analyser og regneark. De to arbejdsområder jeg elsker allerhøjest her i verden. Det bliver så godt. Det er det allerede.

Og således kan jeg nu sende et farvelkys afsted til sommeren og gå en ny hverdag i møde. De endeløse ledighedsdage ligger bag mig, omend de har lært mig utrolig meget om mig selv og om det arbejdsmiljø, jeg befinder mig bedst i. På mange måder var det en god ting for mig at få foræret en pauseknap og en mulighed for at kigge indad. Måske trængte jeg endda til det. Men nu trænger jeg til at komme i gang igen. Og jeg glæder mig.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Du har helt ret. <3 Håber også praktikken er god ved dig, mus!

      Slet